MYSTHA MANDERSLOOT
PORTFOLIO
IVANOV: EEN REMAKE
1 & 2 oktober 2022, TG de Klassieken
IVANOV: een remake was onderdeel van Klassiekers Op Klad, een theaterproject door TG De Klassieken. Ik kreeg drie dagen de tijd om met een bewerkt stuk van Anton Tsjechov en vier acteurs een voorstelling te maken. Het hele verhaal van Ivanov werd in twintig minuten vertelt. Daarmee onderzocht ik hoe ik een anti-Tjechov stuk kon maken. Het was mijn eerste opdracht waarbij ik met een ensemble van compleet professionele acteurs mocht maken.
TEGENWIND
11 en 12 september 2021, Theaterfestival Vuurol
In Tegenwind neemt Hades je mee in het verhaal van Orpheus en Eurydice. Een muzikaal (liefdes-)verhaal over keuzes maken en loslaten. Tegenwind was mijn eerste bewerking van een klassiek verhaal en mijn eerste familievoorstelling. Ik wilde onderzoeken hoe ik mijn feministische blik in het personage van Eurydice kon integreren.
NACHTMOTTEN sppeelt...?
mei 2021
De fascinatie van Nachtmotten begon bij de huidige status van kunst in onze maatschappij. In ons debuut zette Nachtmotten daarom de gehele inhoud van de voorstelling te koop. Wat gebeurt er met kunst als je de hoogste bieder laat bepalen? Middels een crowdfunding kon het publiek een deel van de voorstelling kopen en daarmee bepalen: een zin, een decorstuk, een thema, of zelfs de titel van de voorstelling.
IRGENDWIE, IRGENDWO, IRGENDWAN
4 juni 2022, Cafe Theater Festival Utrecht
Irgendwie, Irgendwo, Irgendwan is een herinterpretatie van het stuk Huis Clos van Jean-Paul Sartre. We gingen op zoek naar de waarde van repertoire theater en wat voor relevantie de soms achterhaalde thematieken nog hebben in de huidige samenleving.
NEGEGENTIEN
NEGEENNEGENTIG
september 2022
Hoe maak je met vijf makers binnen 48 uur een korte film? Dat onderzochten we in het 48 Hour Film Project Utrecht. Met het genre ‘period piece’ als kader kwam deze film over het Millenniumprobleem (Y2K) in één weekend tot stand.
zoet bloed
februari 2022
Samen met maker Isabella D. Kovács was ik gefascineerd door slechtheid. Wordt je slecht geboren of slecht door je omgeving? Waar ligt de kwetsbaarheid in kwaadaardigheid? In de interdisciplinaire voorstelling ZOET BLOED probeerden we daar antwoord op te geven.